15 49.0138 8.38624 4000 https://teamaria.gr 300 0
theme-sticky-logo-alt

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

Στο παρόν άρθρο έχουμε την τιμή να συνομιλούμε με την καθηγήτρια Αγγλικών, κυρία Μαυροβουνιώτη Δέσποινα. Την ευχαριστούμε για τις σημαντικές και ιδιαίτερα κατατοπιστικές της απαντήσεις στις ερωτήσεις μας. Την ευχαριστούμε, επίσης, για τον πολύτιμο χρόνο που μας διέθεσε.

Η κυρία Μαυροβουνιώτη είναι καθηγήτρια Αγγλικών με 28 έτη εμπειρίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, κάτοχος Μεταπτυχιακών τίτλων στη Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας και στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση, καθώς και Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Αγγλικής Γλώσσας στο ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας.

 

  • Γιατί να μάθω Αγγλικά;

Τα Αγγλικά είναι η πρώτη ομιλούμενη γλώσσα παγκοσμίως. Είναι γλώσσα επικοινωνίας, εργασίας, επιστημονικής έρευνας, γλώσσα στην οποία έχουν γραφτεί τα περισσότερα επιστημονικά συγγράμματα, αλλά και γλώσσα που χρησιμοποιείται και χρησιμεύει στα ταξίδια στο εξωτερικό. Η αγγλική γλώσσα συναντάται ακόμα και στα βιντεοπαιχνίδια και στα παιχνίδια που παίζουν τα παιδιά στον υπολογιστή. Τα Αγγλικά είναι μια γλώσσα που μας περιβάλλει. Χρησιμοποιούμε, στην καθημερινότητά μας, αρκετές λέξεις που είναι στην αγγλική γλώσσα.

  • Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία να ξεκινήσει να μαθαίνει την αγγλική γλώσσα το παιδί;

Η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει ένα παιδί να μαθαίνει Αγγλικά είναι η νηπιακή ηλικία, με την προϋπόθεση να έχει κατακτήσει τους μηχανισμούς επικοινωνίας στη μητρική του γλώσσα.

  • Πόσες ώρες μπορεί ένα παιδί να κάνει μάθημα την εβδομάδα;

Αυτό εξαρτάται από την ηλικία του παιδιού και το είδος της έκθεσης του στην αγγλική γλώσσα. Ειδικά σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, το μάθημα των Αγγλικών δεν μπορεί να υπερβαίνει τις δύο ώρες την εβδομάδα. Ακόμα, και σε παιδιά ηλικίας μεγαλύτερων τάξεων Δημοτικού, οι τρεις ώρες την εβδομάδα είναι ικανοποιητικές. Επίσης, δεν συνιστάται συνεχόμενο δίωρο, παρά μόνο αν ο εκπαιδευτικός υλοποιεί κάποιο πρότζεκτ.

  • Τι πρέπει να επιλέξω; Ομαδικό ή ατομικό μάθημα;

Υποστηρίζω το ομαδικό μάθημα, επειδή η ξένη γλώσσα είναι επικοινωνία και ένας μαθητής επικοινωνεί καλύτερα με συνομηλίκους. Το ατομικό μάθημα ενδείκνυται περισσότερο για περιπτώσεις ενισχυτικής διδασκαλίας ή όταν το παιδί πρέπει να δουλέψει με τον δικό του ρυθμό.

  • Χρειάζεται πολύς χρόνος μελέτης στο σπίτι;

Στα παιδιά προσχολικής ηλικίας και των Α’ και Β’ τάξεων του Δημοτικού που απλά εκτίθενται σε οπτικοακουστικά ερεθίσματα στην ξένη γλώσσα, χρειάζεται μία επαφή με την ξένη γλώσσα στο σπίτι. Για παράδειγμα, μπορούν να επαναλάβουν τις λέξεις που έμαθαν με παιγνιώδη μορφή ή να ακούσουν ένα αγγλικό τραγουδάκι. Για τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού, ο χρόνος μελέτης πρέπει να είναι ποιοτικός και όχι ποσοτικός. Δηλαδή, η μελέτη στο σπίτι πρέπει να στοχεύει στην εξάσκηση όσων έμαθαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή σαν επέκταση με μία εργασία αυθεντικού χαρακτήρα (π.χ. να συντάξουν ένα σύντομο e-mail).

  • Όποιος γνωρίζει Αγγλικά, μπορεί να μάθει ευκολότερα μία δεύτερη ξένη γλώσσα;

Όποιος ήδη γνωρίζει Αγγλικά μπορεί να μάθει ευκολότερα μία δεύτερη ξένη γλώσσα, γιατί έχει κατακτήσει τον αντίστοιχο μηχανισμό. Όμως, παίζει ρόλο ποια θα είναι η δεύτερη ξένη γλώσσα. Όποιος γνωρίζει την αγγλική γλώσσα μπορεί να μάθει ευκολότερα μία λατινογενή γλώσσα, παρά μία σλαβική ή μία συμβολική.

  • Παίζει ρόλο η ηλικία του υποψηφίου για τις εξετάσεις γλωσσομάθειας;

Η ηλικία του υποψηφίου παίζει ρόλο, ειδικά στις εξετάσεις γλωσσομάθειας επιπέδου Γ2 (επάρκεια της αγγλικής γλώσσας). Για παράδειγμα, ένας έφηβος χρειάζεται να διαθέτει δεξιότητες που πιθανόν να μην έχει κατακτήσει στη μητρική του γλώσσα (κριτική σκέψη, αφαιρετική ικανότητα, κ.α.). Όταν οι απαιτήσεις των εξετάσεων γλωσσομάθειας είναι συμβατές με την ηλικία του υποψηφίου (ωριμότητα), τότε ο υποψήφιος δεν συναντά ιδιαίτερη δυσκολία.

  • Πόσα επίπεδα γλωσσομάθειας υπάρχουν;

Υπάρχουν έξι επίπεδα γλωσσομάθειας, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο αναφοράς για τις ξένες γλώσσες. Ξεκινούν από το επίπεδο Α1 με καταληκτικό επίπεδο το επίπεδο Γ2.

Κοινά επίπεδα αναφοράς γλωσσομάθειας

https://www.greek-language.gr/certification/sites/greeklanguage.gr.certification/files/Common-Levelmatching_0.pdf?fbclid=IwAR16SEyF1oZO-xQsV0BKNhXmKtVyu7du0gmeETzXdzx2hhjTUtw2oNwuLJA

Το κάθε επίπεδο έχει μετρήσιμους επικοινωνιακούς δείκτες που περιγράφουν τι μπορεί να κάνει ο ομιλητής της ξένης γλώσσας στον προφορικό και τον γραπτό λόγο.

 

Και δύο έξτρα ερωτήσεις της TeaMaria

 

  • Ένας ενήλικας θέλει να συνεχίσει την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας σε μεγαλύτερη ηλικία. Πιστεύετε ότι είναι εύκολο να τα καταφέρει;

Ναι, είναι εύκολο να τα καταφέρει, αρκεί να έχει συγκεκριμένους στόχους τι θέλει να κάνει με την γλώσσα. Δηλαδή, θέλει να σπουδάσει, να βρει εργασία, να ταξιδέψει, να χρησιμοποιήσει την ξένη γλώσσα ως έξτρα προσόν στη δια βίου μάθηση…;

  • Τι σημαίνουν για εσάς τα Αγγλικά;

Τα πάντα! Το σημερινό μου επάγγελμα ήταν η πραγματοποίηση του ονείρου που είχα από τότε που ξεκίνησα να μαθαίνω Αγγλικά στο Δημοτικό!

Σας ευχαριστώ πολύ κυρία Μαυροβουνιώτη!

Share:
PREVIOUS POST
ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
NEXT POST
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 20 – ΒΙΝΤΕΟ ΣΤΟ YOUTUBE KAI ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕ ΗΧΟ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ

0 Comment

LEAVE A REPLY

Γεια σου! Αν θέλεις το κείμενο στείλε μου ένα μήνυμα στο hello@teamaria.gr :)

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων