15 49.0138 8.38624 4000 https://teamaria.gr 300 0
theme-sticky-logo-alt

ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (ΜΕΡΟΣ Β’) – ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ I

Το Μέρος Α’ θα το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://teamaria.gr/eidikes-mathisiakes-dyskolies-meros-a-synergasia-ekpaideytikon-kai-goneon/

Είναι απαραίτητη η διαμόρφωση στο σπίτι και στο σχολείο ενός περιβάλλοντος που συντελεί στο να βιώσει το παιδί την επιτυχία ως αποτέλεσμα των δικών του προσπαθειών και ικανοτήτων, ενός περιβάλλοντος που ενισχύει την πεποίθηση στο παιδί ότι τα λάθη και οι αποτυχίες είναι αποδεκτές και καλό είναι να τα βλέπουμε σαν ευκαιρίες για μάθηση.

Όσον αφορά την ενημέρωση και εκπαίδευση των γονέων, οι γονείς πρέπει να είναι γνώστες των ζητημάτων που σχετίζονται με την όποια μαθησιακή δυσκολία αντιμετωπίζει το παιδί, τόσο αναπτυξιακά και μαθησιακά, όσο και συμπεριφορικά και συναισθηματικά.

Σημαντικότατο είναι επίσης να παρατηρούν το παιδί σε όλες τις εκδηλώσεις της ζωής του για να έχουν μία όσο γίνεται πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τις ικανότητες και τις αδυναμίες του. Οι γονείς πρέπει να θυμούνται πως η σχέση τους με το παιδί τους μπορεί να περάσει δοκιμασίες και είναι σημαντικό να αφιερώνουν αρκετό χρόνο μαζί για να διατηρήσουν τη σχέση ζωντανή αλλά και λειτουργική.

Σημαντικό, επιπλέον, είναι να βρουν μέσα από συζήτηση με το παιδί, ευχάριστες δραστηριότητες αλληλεπίδρασης, μερικές φορές την εβδομάδα. (Έχουν δοθεί κάποιες ιδέες στο άρθρο που θα βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί.) https://teamaria.gr/pernao-omorfa-kai-sto-spiti/

Το παιδί χρειάζεται να αμείβεται με συνέπεια με θετικούς ενισχυτές κάθε φορά που συνεργάζεται ή έχει κάποια επιτυχία. Οι συνέπειες που το παιδί θα αποκομίσει από τη συμπεριφορά του δεν πρέπει να απέχουν χρονικά. Πιο αποτελεσματικό είναι να παρέχονται από την αρχή της ημέρας όλοι οι θετικοί ενισχυτές στο παιδί ούτως ώστε να γνωρίζει ότι θα πρέπει να επιδείξει την επιθυμητή συμπεριφορά για να τους διατηρήσει.

Επιπρόσθετα, οι συχνές και καθημερινές ευκαιρίες για επιβράβευση βοηθούν περισσότερο από τις αμοιβές που δίνονται για την επιτυχία μακροπρόθεσμων στόχων. Είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο να δίνονται θετικές κατευθύνσεις προς τα παιδιά. Το να λέμε σε ένα παιδί τι να κάνει και όχι τι να μην κάνει του δίνουμε το έναυσμα και το κίνητρο να δράσει πιο αυτόνομα. Χτίζουμε τις δυνάμεις του παιδιού και δεν μεγεθύνουμε τις αδυναμίες του. Στο ίδιο θετικό πλαίσιο καλό είναι οι γονείς να θέτουν κάποιους κανόνες, οι οποίοι πρέπει να εφαρμόζονται και αυτοί με συνέπεια.

Πρέπει να αποφεύγονται από τους γονείς (αλλά και από τους εκπαιδευτικούς) συναισθηματικές αντιδράσεις όπως είναι ο θυμός και η γελοιοποίηση. Μόνο χειρότερα μπορεί να νιώσει ένα παιδί εάν ειπωθούν φράσεις του τύπου: «Αυτό που σου ανέθεσα να κάνεις είναι πολύ εύκολο. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν το καταφέρνεις….. Δεν προσπαθείς αρκετά… Δεν δείχνεις την απαραίτητη προσοχή και τεμπελιάζεις…».

Θα ήταν χρησιμότερο και πιο αποτελεσματικό να το πιστέψουμε αρχικά και έπειτα να πούμε στο παιδί ότι αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες που καταβάλλει και ότι χρειάζονται διαφορετικές τεχνικές και διαφορετικοί τρόποι που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να μάθει ή να κατανοήσει κάτι.

Χρειάζεται επίσης συχνή επανατροφοδότηση για τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του τόσο από τους γονείς όσο και από τους δασκάλους.

Share:
PREVIOUS POST
ΜΙΚΡΟ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ – ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (ΜΕΡΟΣ Α’)
NEXT POST
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (ΜΕΡΟΣ Γ’) – ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ II

0 Comment

LEAVE A REPLY

Γεια σου! Αν θέλεις το κείμενο στείλε μου ένα μήνυμα στο hello@teamaria.gr :)

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων