15 49.0138 8.38624 4000 https://teamaria.gr 300 0
theme-sticky-logo-alt

ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (ΜΕΡΟΣ Γ’) – ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ II

Μπορείτε να διαβάσετε ξανά τα πρώτα δύο μέρη.

https://teamaria.gr/eidikes-mathisiakes-dyskolies-meros-a-synergasia-ekpaideytikon-kai-goneon/

https://teamaria.gr/eidikes-mathisiakes-dyskolies-meros-v-symvoyles-se-goneis/

Προσχολική ηλικία – Δημοτικό

Έχει διαπιστωθεί ότι ξεκινώντας από μικρή ηλικία την παρέμβαση και τη βοήθεια που μπορεί να δοθεί σε ένα παιδί που αντιμετωπίζει ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, θα έχουμε μεγαλύτερα αποτελέσματα στις ακαδημαϊκές του επιδόσεις και φυσικά στην ψυχολογία του.

Αρχικά, οι γονείς είναι σημαντικό να σιγουρευτούν ότι τα αισθητήρια όργανα του παιδιού τους λειτουργούν άριστα. Για παράδειγμα, μια επίσκεψη στον ωτορινολαρυγγολόγο και τον οφθαλμίατρο είναι απαραίτητη.

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς σε συνεργασία με το παιδί

  • Διαβάστε και ενημερωθείτε. Το παιδί θα μιμηθεί αυτή τη συμπεριφορά.

  • Διαβάστε του όσα περισσότερα παραμύθια και ιστορίες, μπορείτε. Όταν ξεκινάτε το διάβασμα ζητήστε του να σας πει αυτό που διαβάσατε την προηγούμενη μέρα. Ρωτήστε το τι νομίζει ότι θα συναντήσει παρακάτω, πως θα εξελιχθεί δηλαδή η ιστορία.

  • Διαβάστε ποιηματάκια και έπειτα δημιουργείστε δικά σας με ομοιοκαταληξίες. Κάντε το ένα παιχνίδι το οποίο θα επαναλαμβάνετε συχνά.

  • Παίξτε μαζί του προφορικά παιχνίδια λέξεων, ζητείστε του να μετρήσει τα γράμματα από τις λέξεις που προφέρετε, να σας πει το πρώτο, το τελευταίο γράμμα της λέξης, κτλ. Παρατηρήστε τι θα αλλάξει σε μια λέξη αν τη βάλετε στον πληθυντικό αριθμό. Όλη αυτή η διαδικασία είναι ένα παιχνίδι, οπότε πρέπει να είναι σύντομο και ευχάριστο για να το αναζητήσει ξανά το παιδί.

  • Παίξτε με τη μπάλα (ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϊ, τένις ή οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι). Βοηθά να συντονίσει το παιδί τη σκέψη του με την κίνηση. Να επαναλαμβάνετε πολύ συχνά αυτές τις συγκεκριμένες κινήσεις – αντιδράσεις, μέχρι να καταλάβετε ότι έχει ενεργοποιηθεί ο αυτόματος μηχανισμός αντίδρασης σε σημείο που να σας πει ότι βαρέθηκε να κάνει συνέχεια το ίδιο. Επίσης, οι πολεμικές τέχνες, αλλά και η κολύμβηση βοηθούν ακόμη περισσότερο στον συντονισμό και τον έλεγχο των κινήσεων και των άκρων. Ενθαρρύνετε το παιδί, εφόσον ανταποκρίνεται θετικά, να συμμετέχει σε μαθήματα χορού του σχολείου ή γράψτε το σε μια σχολή χορού. Ο σκοπός δεν είναι να γίνει το παιδί με το ζόρι ένας/μία χορευτής/τρια. Ο χορός είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που μπορεί να δώσει χαρά, ελευθερία έκφρασης και μπορεί  να εκτονώσει τη συσσωρευμένη ενέργεια με έναν τρόπο εποικοδομητικό. Τα περισσότερα αθλήματα έχουν πολλά να προσφέρουν. Επιλέξτε μαζί με το παιδί αυτό που του αρέσει και μην φοβηθείτε να δοκιμάσετε μέχρι να βρείτε αυτό που το ενδιαφέρει περισσότερο. Γιατί μόνο έτσι θα είναι διατεθειμένο να δουλέψει γι’ αυτό. Μην υπερφορτώνετε όμως το πρόγραμμα του.

Γενικά, στηρίξτε το παιδί και βρείτε τι του αρέσει να κάνει, αλλά να είναι καλό σ’ αυτό –> Θετική Ψυχολογία.

Μπορεί να είναι η ζωγραφική, να κάνει ποδήλατο, η ενασχόληση με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, η μουσική, το θέατρο, ένα άθλημα (όπως προαναφέραμε), οτιδήποτε βλέπετε ότι τα καταφέρνει και μπορεί να το εξελίξει και να γίνει καλύτερο. Καλό είναι, βέβαια, οι γονείς να έχουν ρεαλιστικές και προσγειωμένες προσδοκίες τόσο για τις ακαδημαϊκές επιδόσεις του παιδιού, όσο και για τις υπόλοιπες δραστηριότητες του. Μην ξεχνάμε ότι πρωταρχικός σκοπός είναι η θετική ψυχολογία, η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και η βελτίωση της αυτοεικόνας του. Να επιμένετε στην προσπάθεια που καταβάλλει το παιδί και να την επιβραβεύετε, ακόμα και αν το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα ικανοποιητικό. Η επανάληψη είναι ιδιαίτερα βοηθητική και σε αρκετές περιπτώσεις καλό θα είναι να επανέρχεστε, να ελέγχετε και να υπενθυμίζετε τις γνώσεις που πιστεύετε ότι κατέχουν. Μεγαλώνοντας τα παιδιά ανακαλύπτουν και προσδιορίζουν τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν σε σχέση με το περιβάλλον τους. Ο κυριότερος μηχανισμός που αναπτύσσουν είναι αυτός της μνημονικής συσχέτισης. Είναι τα κόλπα και οι συνδυασμοί που δημιουργούνται ώστε να καταλήξουν στο ζητούμενο κάθε φορά.

Και τέλος (αλλά και αρχή), Εκδηλώστε τα όμορφα συναισθήματα που έχετε για το παιδί σας και ΔΕΙΞΤΕ ΤΟΥ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΣΑΣ. 💗

Share:
PREVIOUS POST
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ (ΜΕΡΟΣ Β’) – ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ I
NEXT POST
ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΜΕ ΤΑ ΔΙΨΗΦΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥΣ “ΑΥ” ΚΑΙ “ΕΥ”

0 Comment

LEAVE A REPLY

Γεια σου! Αν θέλεις το κείμενο στείλε μου ένα μήνυμα στο hello@teamaria.gr :)

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων