15 49.0138 8.38624 4000 https://teamaria.gr 300 0
theme-sticky-logo-alt

Θεματική ενότητα: Τα καταστήματα – Δραστηριότητες

Δραστηριότητες στο σχολείο με τους μαθητές μας –

Δραστηριότητες στο σπίτι με τα παιδιά

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εικόνες με καταστήματα και να ασχοληθούμε με μια ποικιλία ασκήσεων και δραστηριοτήτων.

Πιο αναλυτικά:

  • Περιγραφή εικόνας/ καταστήματος, Τι μπορώ να αγοράσω από εκεί
  • Αντιστοίχιση λέξεων με τα αντικείμενα στην εικόνα –> Γράφω λέξεις γύρω γύρω στην εικόνα και με μία γραμμή αντιστοιχώ τα αντικείμενα που βρίσκονται εντός αυτής
  • Τις λέξεις που αφορούν την εικόνα μπορώ να τις χρησιμοποιήσω στη γραμματική, για παράδειγμα:

Οικογένειες λέξεων –> π.χ. “Φαρμακείο, φάρμακα, φαρμακοποιός”, κτλ

Βρίσκω τα ουσιαστικά, ρήματα επίθετα –> π.χ. “Βιβλιοχαρτοπωλείο, βιβλία, πολύχρωμα μολύβια, γράφω”, κτλ

Κλίνω τις λέξεις, ουσιαστικά, ρήματα –> π.χ. “Κατάστημα, αγοράζω, πουλώ”, κτλ

  • Εμπλουτίζω το λεξιλόγιό μου και εξασκούμαι στην ορθογραφία των λέξεων
  • Φτιάχνω προτάσεις με τις λέξεις που αφορούν ένα κατάστημα –> π.χ. “Αγόρασα ένα δαχτυλίδι από το κοσμηματοπωλείο.”
  • Φτιάχνω ένα κειμενάκι/ ιστορία σχετικά με το κατάστημα που θα επιλέξω –> π.χ. “Χθες το απόγευμα πήγαμε στο σουπερμάρκετ και αγοράσαμε πολλά πράγματα. Είχα γράψει σε μία λίστα τα προϊόντα που χρειαζόμασταν…”
  • Άσκηση με σωστό/ λάθος –> π.χ. “Στο κρεοπωλείο μπορώ να αγοράσω ψάρια”. Είναι Σωστό ή Λάθος;
  • Βρίσκω τη λέξη που δεν ταιριάζει –> π.χ. “Αρτοποιείο, ψωμί, κουλούρι, τυρόπιτα, καπέλο”, Ποια λέξη δεν ταιριάζει στην ομάδα;
  • Βρίσκω το κατάστημα –> “Εκεί μπορώ να αγοράσω γυαλιά.”, Ποιο είναι το κατάστημα; Απαντώ…
  • Κάνω συζήτηση για τα επαγγέλματα που αφορούν τα καταστήματα.
  • Παιχνίδι ρόλων –> π.χ. “Ένα παιδί είναι ο καταστηματάρχης ή ο πωλητής και το άλλο είναι ο πελάτης.”
  • Συζητώ ποια καταστήματα υπάρχουν στην περιοχή μας, στο χωριό μας, στην πόλη μας –> Τα γράφω, φτιάχνω σχεδιάγραμμα που βρίσκονται, τα ζωγραφίζω, κτλ

 

  • Με βάση την προηγούμενη δραστηριότητα, μπορώ να χρησιμοποιήσω τις εικόνες των καταστημάτων ή να τα σχεδιάσω και να τα ζωγραφίσω και να φτιάξω έναν χάρτη/ μια διαδρομή. έτσι μπορώ να εξασκηθώ στις έννοιες: Προχωρώ, σταματώ, στρίβω, αριστερά, δεξιά, μπροστά, πίσω, πάνω, κάτω, ευθεία, κ.α.

  • Μπορώ, επίσης, να αξιοποιήσω τα καταστήματα στα Μαθηματικά, δημιουργώντας προβλήματα. Για να τα κάνω πιο ρεαλιστικά μπορώ να χρησιμοποιήσω καταστήματα της περιοχής, καταστήματα που γνωρίζουν τα παιδιά. Για παράδειγμα: “Πήγα στο Παντοπωλείο της κυρίας Ελένης για να αγοράσω ένα μπουκάλι γάλα που κοστίζει… ευρώ και δύο πορτοκαλάδες που κοστίζουν… ευρώ. Πόσα χρήματα πρέπει να δώσω συνολικά;”

Υπάρχουν φυσικά πολλές δραστηριότητες ακόμα που μπορούμε να κάνουμε. Στο παρόν άρθρο παρουσίασα μερικές από αυτές.

Ακολουθούν εικόνες καταστημάτων σε αλφαβητική σειρά, για τη δική σας βοήθεια. Αν επιθυμείτε τον φάκελο με τις εικόνες των καταστημάτων, μπορείτε να μου στείλετε μήνυμα στο e-mail της ιστοσελίδας: hello@teamaria,gr

Τα καταστήματα

Ανθοπωλείο

Αρτοποιείο

Αρωματοπωλείο

Βιβλιοπωλείο

Βιβλιοχαρτοπωλείο

Γυμναστήριο

Εστιατόριο

Ζαχαροπλαστείο

Ιχθυοπωλείο

Καθαριστήριο

Κατάστημα αθλητικών ειδών

Κατάστημα ποδηλάτων

Κατάστημα επίπλων και διακόσμησης σπιτιού

Κατάστημα ηλεκτρικών ειδών

Κατάστημα καλλυντικών

Κατάστημα κινητής τηλεφωνίας

Κατάστημα με αξεσουάρ

Κατάστημα παιχνιδιών

Κατάστημα ρούχων

Κατάστημα οπτικών

Καφεκοπτείο

Καφετέρια

Κλειδαράδικο

Κομμωτήριο

Κοσμηματοπωλείο

Κουρείο

Κρεοπωλείο

Μανάβικο

Ξενοδοχείο

Παντοπωλείο

Περίπτερο

Πρατήριο υγρών καυσίμων

Προποτζίδικο

Ραφείο

Σούπερ μάρκετ

Συνεργείο αυτοκινήτων

Ταβέρνα

Τσαγκαράδικο

Υποδηματοπωλείο

Φαρμακείο

Ψαροταβέρνα

Share:
PREVIOUS POST
Ο κορωνοϊός σήμερα και αύριο μέσα από τα μάτια ενός γιατρού.
NEXT POST
Ασκήσεις επαναληπτικές για το Δημοτικό – Μαθηματικά (β΄ μέρος)

0 Comment

LEAVE A REPLY

Γεια σου! Αν θέλεις το κείμενο στείλε μου ένα μήνυμα στο hello@teamaria.gr :)

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων