4 Μαΐου, 2020
Θεματική ενότητα: Τα καταστήματα – Δραστηριότητες
Δραστηριότητες στο σχολείο με τους μαθητές μας –
Δραστηριότητες στο σπίτι με τα παιδιά
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εικόνες με καταστήματα και να ασχοληθούμε με μια ποικιλία ασκήσεων και δραστηριοτήτων.
Πιο αναλυτικά:
- Περιγραφή εικόνας/ καταστήματος, Τι μπορώ να αγοράσω από εκεί
- Αντιστοίχιση λέξεων με τα αντικείμενα στην εικόνα –> Γράφω λέξεις γύρω γύρω στην εικόνα και με μία γραμμή αντιστοιχώ τα αντικείμενα που βρίσκονται εντός αυτής
- Τις λέξεις που αφορούν την εικόνα μπορώ να τις χρησιμοποιήσω στη γραμματική, για παράδειγμα:
Οικογένειες λέξεων –> π.χ. “Φαρμακείο, φάρμακα, φαρμακοποιός”, κτλ
Βρίσκω τα ουσιαστικά, ρήματα επίθετα –> π.χ. “Βιβλιοχαρτοπωλείο, βιβλία, πολύχρωμα μολύβια, γράφω”, κτλ
Κλίνω τις λέξεις, ουσιαστικά, ρήματα –> π.χ. “Κατάστημα, αγοράζω, πουλώ”, κτλ
- Εμπλουτίζω το λεξιλόγιό μου και εξασκούμαι στην ορθογραφία των λέξεων
- Φτιάχνω προτάσεις με τις λέξεις που αφορούν ένα κατάστημα –> π.χ. “Αγόρασα ένα δαχτυλίδι από το κοσμηματοπωλείο.”
- Φτιάχνω ένα κειμενάκι/ ιστορία σχετικά με το κατάστημα που θα επιλέξω –> π.χ. “Χθες το απόγευμα πήγαμε στο σουπερμάρκετ και αγοράσαμε πολλά πράγματα. Είχα γράψει σε μία λίστα τα προϊόντα που χρειαζόμασταν…”
- Άσκηση με σωστό/ λάθος –> π.χ. “Στο κρεοπωλείο μπορώ να αγοράσω ψάρια”. Είναι Σωστό ή Λάθος;
- Βρίσκω τη λέξη που δεν ταιριάζει –> π.χ. “Αρτοποιείο, ψωμί, κουλούρι, τυρόπιτα, καπέλο”, Ποια λέξη δεν ταιριάζει στην ομάδα;
- Βρίσκω το κατάστημα –> “Εκεί μπορώ να αγοράσω γυαλιά.”, Ποιο είναι το κατάστημα; Απαντώ…
- Κάνω συζήτηση για τα επαγγέλματα που αφορούν τα καταστήματα.
- Παιχνίδι ρόλων –> π.χ. “Ένα παιδί είναι ο καταστηματάρχης ή ο πωλητής και το άλλο είναι ο πελάτης.”
- Συζητώ ποια καταστήματα υπάρχουν στην περιοχή μας, στο χωριό μας, στην πόλη μας –> Τα γράφω, φτιάχνω σχεδιάγραμμα που βρίσκονται, τα ζωγραφίζω, κτλ
- Με βάση την προηγούμενη δραστηριότητα, μπορώ να χρησιμοποιήσω τις εικόνες των καταστημάτων ή να τα σχεδιάσω και να τα ζωγραφίσω και να φτιάξω έναν χάρτη/ μια διαδρομή. έτσι μπορώ να εξασκηθώ στις έννοιες: Προχωρώ, σταματώ, στρίβω, αριστερά, δεξιά, μπροστά, πίσω, πάνω, κάτω, ευθεία, κ.α.
- Μπορώ, επίσης, να αξιοποιήσω τα καταστήματα στα Μαθηματικά, δημιουργώντας προβλήματα. Για να τα κάνω πιο ρεαλιστικά μπορώ να χρησιμοποιήσω καταστήματα της περιοχής, καταστήματα που γνωρίζουν τα παιδιά. Για παράδειγμα: “Πήγα στο Παντοπωλείο της κυρίας Ελένης για να αγοράσω ένα μπουκάλι γάλα που κοστίζει… ευρώ και δύο πορτοκαλάδες που κοστίζουν… ευρώ. Πόσα χρήματα πρέπει να δώσω συνολικά;”
0 Comment