15 49.0138 8.38624 4000 https://teamaria.gr 300 0
theme-sticky-logo-alt

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Σε προηγούμενα άρθρα παρουσιάσαμε τρεις συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελμάτων. Αναφερθήκαμε στα επαγγέλματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση, την τέχνη και τη φύση.

https://teamaria.gr/mathaino-ta-epaggelmata-meros-a/

https://teamaria.gr/mathaino-ta-epaggelmata-meros-v-technes/

https://teamaria.gr/mathaino-ta-epaggelmata-meros-g-fysi/

Επιπρόσθετα, μπορείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο να βρείτε μία λίστα και πληροφορίες για πάρα πολλά επαγγέλματα, οργανωμένα σε κατηγορίες και να δημιουργήσετε και εσείς τους δικούς σας φακέλους με κατηγορίες διαφόρων επαγγελμάτων.

http://edujob.gr/kathgories-epaggelmaton

Δραστηριότητες για τα επαγγέλματα

Στο σχολείο ή στο σπίτι μπορούμε με τους μαθητές ή τα παιδιά μας να ασχοληθούμε με πολλών ειδών δραστηριότητες και ασκήσεις. Θα ήθελα να σας παρουσιάσω κάποιες από αυτές.

Ας ξεκινήσουμε!

  • Χωρίζω τα επαγγέλματα σε κατηγορίες (π.χ. φτιάχνοντας έναν πίνακα… αγροτικά επαγγέλματα, τεχνικά επαγγέλματα, επαγγέλματα ασφαλείας, κτλ).

  • Αντιστοιχίζω την εικόνα ή τη λέξη με το εργαλείο ή το αντικείμενο που χρησιμοποιείται σε ένα επάγγελμα (π.χ. κομμωτής – ψαλίδι, τραγουδιστής – μικρόφωνο, κτλ).

  • Φτιάχνω οικογένειες λέξεων και έτσι μαθαίνω νέο λεξιλόγιο και χωρίζω τις λέξεις σε ουσιαστικά, επίθετα, ρήματα, κτλ (στρατιωτικός, στρατός, στρατιώτης, στράτευμα, κτλ).

  • Συμπληρώνω τα κενά σε προτάσεις με τις λέξεις που σχετίζονται με το κάθε επάγγελμα (π.χ. Ο δάσκαλος κάνει μάθημα στο σχολείο… Μπορεί να λείπει το μάθημα, ο δάσκαλος, το σχολείο…). Οι λέξεις μπορεί να δίνονται, μπορεί και όχι.

  • Μπορώ να αντιστοιχίσω ή να γράψω συνώνυμες λέξεις (π.χ. νοσοκόμα – νοσηλεύτρια, καπετάνιος – πλοίαρχος, χτίστης – οικοδόμος, κ.α.).

  • Μπορώ να παρουσιάσω μία εικόνα από ένα επάγγελμα ή τον χώρο εργασίας αυτού και να σημειώσω με βελάκια τις λέξεις που πρέπει να συμπληρωθούν (π.χ. εικόνα μίας τάξης και με βελάκια δείχνω τα θρανία, τον πίνακα, τους μαθητές, τον/τη δάσκαλο/α, τη βιβλιοθήκη, κτλ). Οι λέξεις μπορεί να δίνονται, μπορεί και όχι.

  • Γράφω μία σειρά λέξεων, χωρίζοντας τες με κόμμα και έπειτα κυκλώνω, υπογραμμίζω ή διαγράφω τη λέξη που δεν ταιριάζει (π.χ. αεροπλάνο, πιλότος, αεροδρόμιο, πλοίο).

  • Μπορώ να φτιάξω μία ακροστιχίδα ή ένα σταυρόλεξο με επαγγέλματα.

  • Μπορώ να συμπληρώσω τα κενά των λέξεων μέσα σε μία πρόταση (π.χ. Ο κύριος Γιάννης είναι γιατρός και δουλεύει στο νοσοκομ….,  δ…μοσιογράφος, εφ…μερίδα, κ.α.). Αυτή η άσκηση μπορεί να λειτουργήσει στα πλαίσια της ορθογραφίας.

  • Γράφω ένα μικρό κείμενο για ένα επάγγελμα αφήνοντας κενό σε λέξεις που θέλω να συμπληρωθούν, είτε τις έχω δώσει, είτε όχι.

  • Ζωγραφίζω ένα επάγγελμα ή εκτυπώνω ζωγραφιές που βρήκα στο Internet και τις χρωματίζω.

  • Περιγράφω μία εικόνα επαγγέλματος. Περιγράφω τα ρούχα που φορά, τα εργαλεία που κρατά και μιλάω σχετικά με αυτό το επάγγελμα.

  • Σαν άσκηση παραγωγής προφορικού ή/και γραπτού λόγου, μιλώ ή γράφω για το επάγγελμα που μου αρέσει ή αυτό που θέλω να ακολουθήσω όταν μεγαλώσω.

  • Μπορώ να παίξω στην τάξη ή στο σπίτι ένα παιχνίδι ρόλων. Γράφω σε χαρτάκια διάφορα επαγγέλματα και το κάθε παιδί αλλά και ο κάθε ενήλικας διαλέγει τυχαία ένα χαρτάκι. Μπορώ με παντομίμα ή δίνοντας περιορισμένο και συγκεκριμένο αριθμό λέξεων να περιγράψω το επάγγελμα.

  • Μπορούμε, ακόμα, να μοιράσουμε χαρτάκια με διάφορα επαγγέλματα στους μαθητές μας ή στα παιδιά μας και με ερωτήσεις που θα κάνει κάθε φορά ένα παιδί, το διπλανό του θα προσπαθήσει να μαντέψει το επάγγελμα που είναι γραμμένο στο χαρτάκι.

Θα ήθελα να μοιραστείτε στα σχόλια τις σκέψεις σας για επιπλέον δραστηριότητες ή να γράψετε ένα σχόλιο αν σας άρεσε το παρόν άρθρο.

Share:
PREVIOUS POST
ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟ “ΜΑΖΙ”, ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ…
NEXT POST
ΤΙ ΝΑ ΣΟΥ ΕΥΧΗΘΩ, ΤΙ ΝΑ ΜΟΥ ΕΥΧΗΘΕΙΣ…

0 Comment

LEAVE A REPLY

Γεια σου! Αν θέλεις το κείμενο στείλε μου ένα μήνυμα στο hello@teamaria.gr :)

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων