15 49.0138 8.38624 4000 https://teamaria.gr 300 0
theme-sticky-logo-alt

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ (ΜΕΡΟΣ Β’) – 10 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ

Το παρόν άρθρο είναι συνέχεια του άρθρου «Μαθαίνω τα χρώματα (Μέρος Α’)».

https://teamaria.gr/mathaino-ta-chromata-meros-a/

Θα παρουσιάσουμε 10 απλές δραστηριότητες για την εκμάθηση των χρωμάτων. Τα υλικά και τα αντικείμενα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι πολύ οικονομικά και μπορείτε να τα βρείτε ακόμα και στο σπίτι σας.

Καλό είναι να ξεκινήσουμε με την εκμάθηση ενός χρώματος κάθε φορά. Ξεκινώντας από τα βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε), μπορούμε να συνεχίσουμε με τα χρώματα που προκύπτουν από τους συνδυασμούς τους. Από το κόκκινο και το κίτρινο προκύπτει το πορτοκαλί. Αν συνδυάσουμε το κίτρινο με το μπλε έχουμε το πράσινο και από το κόκκινο και το μπλε έχουμε το μοβ.

Ας παρουσιάσουμε, λοιπόν, τις δραστηριότητές μας. Όσο ασχολούμαστε με την κάθε δραστηριότητα, αναφέρουμε συνέχεια το χρώμα που θέλουμε να μάθουμε.

  • Ταύτιση ίδιου χρώματος

Διαλέγουμε ένα χαρτόνι στο χρώμα που θέλουμε και το πιάνουμε με μανταλάκια του ίδιου χρώματος ή κολλάμε πάνω σε αυτό πομ πομ ή/και οποιοδήποτε άλλο μικρό αντικείμενο, πάντα στο ίδιο χρώμα.

 

  • Εντοπίζω και ονομάζω το χρώμα, κάνοντας δουλειές του σπιτιού

Για παράδειγμα: «Ας τακτοποιήσουμε στο συρτάρι τις κάλτσες ή τα μπλουζάκια που έχουν το ίδιο χρώμα!», «Ας βάλουμε στο μπαουλάκι σου πρώτα τα παιχνίδια που έχουν κόκκινο χρώμα!», κτλ.

 

  • Ομαδοποίηση αντικειμένων ίδιου χρώματος

Κάνουμε ομάδες με αντικείμενα που έχουν το ίδιο χρώμα (στο σπίτι ή στο σχολείο). Για να το κάνουμε πιο διασκεδαστικό μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε χρονόμετρο και να ζητήσουμε από το παιδί να φέρει όσα αντικείμενα προλάβει στον προαπαιτούμενο χρόνο. Καλό είναι να του δώσουμε να κρατάει ένα χαρτονάκι ή έναν μαρκαδόρο/ ξυλομπογιά για να θυμάται ποιο χρώμα αναζητεί.

  • Ζωγραφική

Τι ποιο εύκολο από το να ζωγραφίσουμε! Καλό είναι σε ένα μεγάλο λευκό χαρτόνι να χρησιμοποιήσουμε όλα τα είδη χρωματισμού, όπως δαχτυλομπογιές, μαρκαδόρους, κηρομπογιές, ξυλομπογιές, σφουγγαράκια, κτλ. Και να δημιουργήσουμε την «κόκκινη ζωγραφιά», «την πράσινη ζωγραφιά», κτλ. Μόλις το παιδί έχει μάθει όλα τα χρώματα θα φτιάξουμε την «πολύχρωμη ζωγραφιά». Αν επιθυμεί μπορούμε να κρεμάσουμε/ κολλήσουμε τις ζωγραφιές στον τοίχο ή/και στο ψυγείο.

  • Χρησιμοποιώ πλαστελίνη

Η πλαστελίνη είναι ένα εύπλαστο υλικό με το οποίο μπορούμε να φτιάξουμε διάφορα σχέδια. Ένα καλό που έχει είναι ότι μπορούμε να αναμίξουμε δύο διαφορετικά χρώματα και να προκύψει ένα τρίτο καινούριο.

  • Τουβλάκια

Ποιος δεν αγαπά τα τουβλάκια! Μικρά, μεγάλα πολύχρωμα τουβλάκια! Τα παιδιά έχουν τόση φαντασία που μπορούν να δημιουργήσουμε απίστευτες κατασκευές με αυτά. Στην αρχή, φτιάχνουμε μία κατασκευή με τουβλάκια ίδιου χρώματος και αφού μάθει περισσότερα χρώματα, η κατασκευή μας μπορεί να γίνει πολύχρωμη!

  • Μπάλες ή μπαλάκια

Έχουμε σε ένα καλαθάκι μπαλάκια διαφορετικών χρωμάτων. Εμείς έχουμε μπροστά μας ένα μπαλάκι με το χρώμα με το οποίο ασχολούμαστε να μάθουμε. Μία πολύ εύκολη δραστηριότητα είναι να ζητήσουμε από το παιδί να πάρει από το καλάθι το μπαλάκι με το ίδιο χρώμα και να το πετάξει στα χέρια μας. Όσο πετάμε το μπαλάκι ο ένας στον άλλο λέμε τη φράση «Έχω το κόκκινο/κίτρινο/μπλε… μπαλάκι».

  • Χαρτόνια

Μία πολύ συνηθισμένη και γνωστή δραστηριότητα είναι να συγκεντρώσουμε διάφορα είδη χαρτονιών (βελουτέ, γκοφρέ, κανσόν, κ.α.) ενός χρώματος, να τα αγγίξουμε, να τα περιεργαστούμε και εν συνεχεία να τα κόψουμε σε διάφορα μεγέθη και να τα συγκεντρώσουμε σε ένα καλαθάκι. Τα χαρτονάκια αυτά μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε σε ένα κολάζ.

  • Κολάζ

Φτιάχνουμε σε ένα χαρτόνι ένα σχέδιο κολάζ με διάφορα υλικά/ αντικείμενα ίδιου χρώματος. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και να συνδυάσουμε όποια υλικά θέλουμε, όπως κουμπάκια, χαρτόνια, καπάκια, κ.α.

  • Αυτοκόλλητα

Στην αγορά υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκόλλητα διαφόρων χρωμάτων και σχεδίων. Μπορούμε να πάρουμε ένα χρωματιστό χαρτόνι και να κολλήσουμε πάνω σε αυτό αυτοκόλλητα του ίδιου χρώματος. Καλό είναι να έχουμε σχεδιάσει από πριν ένα απλό σχεδιάκι, ένα γράμμα ή έναν αριθμό για να ακολουθηθεί μία συγκεκριμένη σειρά όταν το παιδί θα κολλά τα αυτοκόλλητα.

Σαφώς, οι δραστηριότητες δεν σταματούν εδώ! Υπάρχουν πάρα πολλές με τις οποίες μπορούμε να ασχοληθούμε, αρκεί να υπάρχει φαντασία και δημιουργικότητα!

Καλή διασκέδαση!

Share:
PREVIOUS POST
ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ… ΚΟΥΡΑΓΙΟ…
NEXT POST
ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

0 Comment

LEAVE A REPLY

Γεια σου! Αν θέλεις το κείμενο στείλε μου ένα μήνυμα στο hello@teamaria.gr :)

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων